Fem strategiske ledelsesopgaver for den lille virksomhedsejer

Du har overvejet, starte din egen lille virksomhed i lang tid, nu. Du har læst bøger og måske abonnere nogle magasiner der fokuserer på små virksomheder. Måske har du startede med at undersøge, hvad præcist du gerne gør eller tilbyder, og måske endda begyndte at arbejde på din forretningsplan. Så du går i stå.
For at få en forretning og kører, du skal have en plan og en strategi til at gøre planen blive til virkelighed. Arbejder gennem de vanskelige og indsigtsfulde trin til at konfigurere, at strategien er, hvad der vil gøre forskellen mellem din drøm fortsætter med at være bare en drøm og gøre drømmen blive til virkelighed.
Når du opretter din forretningsplan, opretter du din virksomhedens mission og vision erklæringer. Derfra skal du oprette alle detaljer om, hvordan du vil gennemføre strategier for at opnå din mission. Din strategiske plan, jeg kan godt lide at kalde marketingplan, bliver dit spil plan for hvordan du vil køre din forretning, hvordan du vil styrke din konkurrencemæssige stilling i din branche eller placering, hvordan du bedst vil opfylde dine kunder eller kunder og hvordan du vil opnå dine præstationsmål, du konfigurerer.
I at skabe din strategi, vil du besvare tre store spørgsmål:
• Hvor er du nu?
• Hvor vil du gå?
• Hvordan vil du derhen?
Vi ser på de fem opgaver, der er involveret i at skabe din strategiske planer om at besvare disse spørgsmål, som omfatter:
1. definere din virksomhed, skal du oprette din vision og mission statement
2. sæt målelige mål
3. udforme dine strategier for at nå dine mål
4. gennemføre dine strategier
5. vurdere resultaterne af dine strategier og træffe korrigerende foranstaltninger
1 – definere din virksomhed, skal du oprette din vision og mission statement
Hvad vil du gøre? Hvad har du en passion for? Der vil du være kendt som? Hvor vil du gerne være i 10 år? Disse er alle spørgsmål for at hjælpe dig med at bestemme din vision og mission. Jeg tilbyder en one-timers audio kursus på hvordan man ser på din unikke glans at besvare nogle af spørgsmålene. Fordelen ved at blive meget klart om, hvem du er og hvad du har at tilbyde er, at det vil hjælpe dig med at undgå at gå så mange forskellige retninger at folk vil være uklart præcist hvad det er du udmærke sig ved. Alle potentielle klient eller kunde ønsker at se den person, der er bedst til hvad de har at tilbyde. Hvis du tilbyder alt til alle, du ikke vil skille sig ud. Når du definerer langsigtede mål, vil du også have en skabelon, der vil holde dig fokuseret og på den rette vej til at nå disse mål.
2 – Indstil mÃ¥lelige mÃ¥l
FormÃ¥let med fastsættelse af mÃ¥l er at skabe en mÃ¥lestok til at spore mÃ¥l, der er oprettet i mission statement for dit firma. Disse mÃ¥l bør udfordrende, men opnÃ¥elige, sÃ¥ du er nødt til at strække dig for at være innovative, kreative og fokuseret. Du kan ikke lykkes ved at bare ‘gÃ¥ med strømmen”. NÃ¥r du opretter dine mÃ¥l, du har brug at fokusere pÃ¥ finansielle mÃ¥l og strategiske mÃ¥l. Med begge dele er det nødvendigt at oprette specifikke mÃ¥l, sÃ¥som ‘øge indtjening vækstrate med 10% om Ã¥ret’, eller ‘øge markedsandelen i mit omrÃ¥de med 5% i Ã¥r’.
3 – håndværk dine strategier for at nå dine mål
Arbejder med klienter, ser jeg dette som den sværeste del af processen. Ja, folk finder det vanskeligt at virkelig lokalisere, hvem de er, og hvad de har at tilbyde, og de tilbringer tid kæmper med indsnævre mÃ¥l, men ganske ofte de forsumpe ved fastlæggelse af, hvordan de ønsker at nÃ¥ disse mÃ¥l. Det er ligesom en blok væg, men nÃ¥r de har med held tilhugget helhed i væggen, det falder hurtigt væk. Ofte, hvis du har foretaget de rigtige valg om, hvad du virkelig ønsker at gøre, begynder dette trin at udvikle hurtigt og nemt. Det gÃ¥r fra at være den sværeste at det mest inspirerende trin. Det er jo essensen af hvordan du vil køre din forretning. Dette er den ‘hvordan’ af hvordan du vil gøre det hele ske; handlingstrin. Dine strategier vil omfatte sÃ¥danne ting som, hvordan du vil vokse din virksomhed, hvordan du vil tilfredsstille kunder/klienter, hvordan til at udnytte nye idéer eller tjenester, og hvordan til at reagere pÃ¥ skiftende industri og marked betingelser, bare for at nam!
e et par. Dette er, hvor ‘entreprenør’ i du vil komme i spil.
4 – gennemføre dine strategier
Din gennemførelsesstrategier indebærer for at der er en god pasform mellem hvad du vil opnå og hvordan du vil gøre det ske, og sørg for at gøre dette med ekspertise, og i tide. Det er vigtigt at være sikker på at rigelige ressourcer tildeles til de aktiviteter, der er skitseret i planen, og der er tilstrækkelig belønninger og testprocedurer til at holde styr på, hvordan du gør. Hvordan vil du vide, hvornår en strategi har været en succes? Hvis det er, hvad har du tænkt at gøre, derefter?
5 – evaluere resultaterne og træffe korrigerende foranstaltninger
Fordi betingelser og mål ændre, er oprette strategier og evaluere dem en løbende proces. Gennem hele processen er det vigtigt konstant at evaluere og overvåge ydeevne at se hvis tingene går som planlagt, eller hvis der kan være en bedre måde at opnå et mål, og foretage justeringer i overensstemmelse hermed. Det kan endda betyde at foretage større justeringer til din virksomheds mission eller vision erklæring!
Trinene ovenfor er grundlæggende om hvordan du vil sammensætte og Kør din virksomhed. Det er så simpelt er det! Når du har oprettet dine mål og målsætninger, og har indstillet dine strategier til at nå disse mål og målsætninger, er resten bare foretagelse af historie.