Kan små PR-firmaer levere enorme resultater?

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på [email protected]. Ordoptælling er 1040 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Kan små PR-firmaer levere enorme resultater?
De kan, når de investerer i grundlæggende. Bedste af dem naturligvis stole på nogle form for pr grundlæggende forudsætning at producere vindere på tværs af business miljøer fra raketter og orange juice til produktet minder om og anklaget administrerende direktører.
Men chancerne er topproducenter blandt små PR virksomheder har bygget deres virksomheder på en forudsætning som denne:
Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission opnået.
Public relations firmaer, der ikke baserer deres arbejde på en forudsætning som denne er klogt i at overveje at gøre så.
Årsagen? Deres kunder er underlagt de samme realiteter som resten af os, realiteter, der aldrig ændres. Folk opfører sig normalt baseret på deres opfattelse af de faktiske omstændigheder. Og kunderne kræve normalt visse adfærd fra disse “offentligheder” hvis adfærd har mest indflydelse på deres virksomheder.
Endnu mere til punktet ønsker når Kundeadministratorer begynde at lede efter et afkast på deres pr investering, de at se slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at nå deres mål.
Hvilket er hvorfor, især for den lille PR virksomhed ivrig efter at opfylde kundebehov, er der ingen bedre ydeevne foranstaltning til at sigte.
Men for de små PR virksomheder endnu ikke styret af nogen form for pr grundlæggende forudsætning, her er et forslag.
Overveje forudsætningen skitseret ovenfor, derefter tage et skud på convin-ydelse en nye eller nuværende klient til at lade dig producere en bredere, mere produktive pr indsats for hans eller hendes selskab. Og husk, at den grundlæggende forudsætning for public relations skitseret ovenfor er en stor equalizer placere alle pr-firmaer på en level playing field, når det kommer til processens effektivitet. Det er især rettet mod disse virksomheder med en klient, der forventer, at den bedste værdi fra PR dollars brugt, ikke blot en begrænset og mekaniske reklame placering indsats.
Med andre ord, overveje at bruge forudsætningen som et middel til at gå efter højere kvalitet nye forretninger, eller opgradering af en konto og udvide arbejdet, der udføres for en kyndige kunden, der ønsker at presse hver fordel ud af de penge, de bruger på public relations.
Start ved at liste en kundes vigtigste uden for publikum i prioriteret rækkefølge – publikum hvis adfærd direkte og synligt påvirke klienten succes eller fiasko. Øverst på denne liste er normalt kundeemner og kunder. Men det kunne godt indeholde samfundet beboere, virksomheder og politiske ledere, leverandører, minoriteter, broderlige grupper i nærheden militært personel og fagforeningsledere. Mållisten kan endda inkludere “kunder i din klient” hvor sådan aktivitet er en høj prioritet for denne klient.
Test for notering en målgruppe er dette: påvirker dens adfærd min kundens virksomhed på nogen måde? Hvis de gør, hører de til på listen.
Selvfølgelig skal du nu bestemme, hvad den vigtigste eksterne offentligheden tænker din klient og hans eller hendes forretning, for at opbygge og implementere en vellykket pr indsats. Og det betyder, at interagere med medlemmer af denne målgruppe og stille en masse spørgsmål. Hvad mener de om virksomheden klient og dets produkter og tjenester? Er der tegn på negativitet? Misforståelser? Unøjagtigheder? Rygter?
Svarene på disse spørgsmål tillade dig at indføre korrigerende pr mål, dvs., en bestemt opfattelsen og dermed adfærdsændring. For eksempel, opklare denne misforståelse, korrigere denne unøjagtighed, eller vælte rygtet hurtigst muligt.
Hvordan kommer du frem til dette mål? Ret! Du vælger en strategi, der vil få dig herfra til der. Og der er kun tre strategier til at håndtere en opfattelse udfordring: oprette perception (mening) hvor der kan ingen være, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Dit valg vil blive dikteret af din nye pr mål.
Klart forbereder det mest udfordrende skridt i denne sekvens det rigtige budskab til levering til målgruppen. Det skal gøre en overbevisende sag, så tænk over det omhyggeligt. Det skal sige klart, at den ulovlige misforståelse, unøjagtighed eller rygtet ikke er sandt. I stedet, layout at sandheden på en troværdig måde. Kendetegnende for sådan en besked er klarhed, overtalelsesevne, troværdighed, troværdighed og en overbevisende præsentation.
Nu er det tid for de “lastdyr,” kommunikation taktik, der vil bære budskabet omhyggeligt scripted at øjne og ører for denne målgruppe. Heldigvis er der et væld af sådanne taktik til din rådighed. Selvfølgelig vil du dobbelt-tjekke hver evne til nul i på dine specifikke publikum. Som de fleste PR virksomheder ved, de spænder fra nyheder-breve, pressemeddelelser og radio og avis interviews til nyhedsinteresse undersøgelser, sports sponsorater, op-eds og mange, mange flere.
I korte orden, vil klienter være interesseret i beviser at pr indsats er at opnå resultater. Den bedste måde at påvise fremskridt er af rapportering om resultaterne af en ny runde af perception overvågning blandt medlemmer af denne målgruppe. Du leder efter tegn, deres percep-tioner nu afspejler de korrigerende elementer i din meddelelse
Dine kunder er underlagt de samme realiteter som resten af os, realiteter, der aldrig ændres. Som bemærket, opfører mennesker som regel baseret på deres opfattelse af de faktiske omstændigheder. Og kunderne kræve normalt visse adfærd fra disse “offentligheder” hvis adfærd har mest indflydelse på deres virksomheder.
Små (og store) PR virksomheder har lidt andet valg end at gå efter disse opfattelser med en hævn.
Thats hvordan det lille PR virksomhed kan levere store resultater.
udgangen