Nådesløs samtale med Dan Lok – del 1

Spørgsmål: Hvis du var startet ud og havde ingen referencer eller en betydelig CV, hvordan ville du gå om at finde betalende kunder til din services?

For at besvare dit spørgsmål, vil jeg antage, du er en junior tekstforfatter eller marketing konsulent.

Da jeg først startede og vidste ikke en sjæl, ville jeg åbne de gule sider og kulde-opkald til virksomhedsejere. Jeg ville gå til netværksarrangementer og forsøge at få business. (Stinker!)

Nogle gange ville jeg gøre lidt ‘switchcraft’ og kalde de selskaber, der har sendt mig direct mail breve.

Før jeg havde en track record, skrev jeg en masse på grundlag af resultatorienteret. Dette er også kendt som en vask eller svømme eller ‘trives eller sulte’ tilgang.

Jeg ville skrive en annonce eller salg brev til en klient, med garanti, hvis annoncen ikke virkede, jeg ikke gjorde få betalt. Hvis annoncen virkede, ville jeg få et fast gebyr.

Når jeg havde vist mig selv som en troværdig, konvertering-orienterede tekstforfatter, jeg skiftede til anmoder om kompensation baseret på en procentdel af salget. I sidste ende, jeg har ændret til et fast gebyr, forhøjet med en procent.

Det var ikke let. Det er en god ting, at “tynd er i” fordi jeg har været igennem en masse af lean og sultne måneder. Jeg fik flået så mange gange jeg ikke kan engang regne dem. Forstå… Jeg siger ikke dette er hvad du bør gøre, men det er hvad jeg gjorde.

I begyndelsen nødt du til at være temmelig meget skamløse og villig til at tjekke dit ego ved døren. Være parat til at påtage sig nogen form for job for enhver form for pris. Du kan gøre selv helvedes travlt. Du vil loven om udbud og efterspørgsel til at arbejde i din favør.

Dit mål er at opbygge en portefølje af tilfredse kunder så hurtigt som overhovedet muligt.

Hvis det beroliger dit sårede ego, tænke på processen som «tjene som du lære.» Ved at tage en bred vifte af job, du vil ikke kun finpudse dine færdigheder en helvedes meget hurtigere, du vil også opbygge et ry som en person, der har «tjent sin koteletter.»

Og glem ikke at indsamle udtalelser.

Succes avler succes.

I sidste ende, ligesom mig, når du er i efterspørgslen, du vil være i stand til at navngive din egen pris og gøre forretninger på dine egne betingelser. Hvis et perspektiv har et problem med hvor meget du oplade, behøver du har et problem med dem.

Alt hvad du har at sige er, næste!’

Må ikke bekymre dig, hvis du er god til, hvad du gør, du behøver ikke at “nøjes med mindre.” (Hvis ikke du er god til at hvad du gør, og ikke stræber efter at gøre dig selv bedre, du har ingen virksomhed er i business.)

Her er et andet plus om at give god værdi: dine kunder vil fortælle andre mennesker om dig. Du behøver ikke at gå på udkig efter klienter; klienter kommer leder efter dig. Det er den holdning du ønsker at være i… i spidsen for den ‘modtagende linje,’ picking og vælge dine kunder.

Dine færdigheder er i efterspørgslen. Erhvervslivet har brug for gode tekstforfattere. Og gode tekstforfattere er sjældne. Så pro’s i dette erhverv er altid i høj efterspørgsel.

Som en marketing konsulent eller tekstforfatter er du bedre stillet, hvis du ikke behøver at engagere sig aktivt overtale udsigter til at ansætte dig. Du er i en meget stærkere position, naturligvis, hvis de kommer til dig.

En glimrende måde at gøre dig selv ‘gå-til’ forfatteren, der alle ønsker er at oprette dig selv som ekspert. Skrive en bog, at skabe en hjemmeside og tale ved begivenheder er alle gode måder at få et ry som ‘Miss oplysninger’ eller ‘ hr.. Know-It-All.»

Spørgsmål: Hvad er en nem måde at beskæftige sig med dvælende tvivl og spørgsmål om et tilbud med den bedste måder at oprette hurtigst muligt og tvinge folk til at handle nu?

Som enhver god tekstforfatter eller marketingmedarbejder vil fortælle dig, er at overvinde modstand afgørende for at lukke et salg. Og som enhver succesfuld copywriter eller marketingmedarbejder kan holde det hemmeligt, der er det væsentlige 5 idiotsikker måder at skabe en følelse af hastende karakter.

1) begrænset tid

Tid venter på, at ingen mand, og ej heller bør dit tilbud. Fastsætte en frist til at sende et klart budskab, der siger, «Du skal handle nu.» Sørg for at angive en meget specifik deadline. Dont sige «indeværende pristilbud udløber snart.»

Sige, ‘dette tilbud udløber den 20 juli 2004’ eller ‘dette tilbud udløber ved midnat den 12 juni’ eller «dette tilbud udløber om 10 dage.» Jeg tror, du ved hvad jeg mener.

2) begrænset mængde

Hvad gør diamanter, vintage vin og en triple-play i baseball har til fælles? De er værdifulde, fordi de findes i begrænset mængde. Giv din ‘Widget’ samme værdi af reklamer, kun et begrænset antal af disse Widgets blev produceret. Eller sige, at kun et begrænset antal af disse Widgets vil blive solgt.

Igen, være meget specifik. Ovenstående eksempel bør virkelig læse: “eneste 341 af disse Widgets vil blive solgt til denne særlige 38% off rabatpris.”

For en dobbelt-whammy, tilføje lidt økonomisk incitament til din begrænset mængde tilbud: ‘kun et begrænset antal af disse Widgets vil blive solgt til denne særlige pris’ eller ‘kun et begrænset antal af disse gratis bonus vil blive givet.’

3) eksklusivitet

Folk ønsker at føle sig speciel, og som de får noget, andre mennesker er ikke. Thats hvorfor ‘golf club medlemmer kun’ aftale arbejde så godt…

4) overlegenhed

Jeg har fået en ego, du har fået en ego, og du kan satse din salg besked at din udsigt har et ego. Appellerer til det med tilbud, der siger, “dette tilbud er kun for handling takers.’ og ‘ dette tilbud er kun for succesfulde mennesker.»

5) popularitet

Folk kan lide ting, der er populære og de stoler på, hvad andre mennesker kan lide… selv om de ikke ved disse mennesker. Det er grunden til, at restauratører altid sætte kunder i de forreste vinduer… du ønsker ikke en prospektiv diner ser på en flok tomme pladser…

Folk kan lide at være en del af den populære publikum og de ønsker heller ikke at opleve smerten ved at være på den udvendige leder. Så hvirvle op smerten og minde dine besøgende, hvad de vil gå glip af eller miste, hvis de ikke handle nu.

Disse to taktik er et to punch, der vil banke forbrugerne lige ud af deres apati og lige ind i dit tilbud.